همشهری آنلاین: معرفی افراد به عنوان گزینه‌های احتمالی کابینه یازدهم، آنقدر ادامه دار شد که دفتر رئیس جمهور منتخب را وادار به صدور اطلاعیه برای توقف انتشار این فهرست‌ها کرد. اما عده‌ای از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور راه دیگری برای دنبال کردن گزینه‌سازی در پیش گرفته‌اند.

عده‌ای از دانشجویان بورسیه ایرانی خارج کشور هم بیکار ننشسته و از طریق رد و بدل پست‌های الکترونیک در صدد مطرح کردن یک نام جدید برای تصدی جایگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

در این پست‌های الکترونیک ضمن اینکه از حسن مسلمی نائینی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و معاون امور بورس سازمان امور دانشجویان به عنوان چهره‌ای معتدل نام برده شده است، او به عنوان گزینه مناسب برای تکیه زدن بر صندلی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کابینه یازدهم نام برده شده است.

اما حسن مسلمی نائینی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه از سوی مجموعه رئیس جمهور منتخب هیچ‌گونه صحبتی برای تصدی پست وزارت علوم با وی صورت نگرفته است، گفت: به برخی از دانشجویان و دوستانی که این فضا را ایجاد کرده‌اند گفته‌ام  کاری نکنند که حرکت‌شان به نوعی تحت عنوان جوسازی و تحمیل به رئیس‌جمهور تلقی شود. رئیس‌جمهور باید آزاد باشد تا بتواند با نظر خودش همکارانش را انتخاب کند.

وی افزود: اگر مطمئن شوم که می‌توانم در کابینه مثمر ثمر باشم و رئیس جمهور منتخب هم این نظر را داشته باشد آماده کمک هستم. در عرصه خدمت در حوزه آموزش عالی خیلی به خط و خطوط کاری ندارم کما اینکه در دولت‌های نهم و دهم نیز خیلی‌ها بودند که با هم کمک می‌کردیم اما هم‌خط یکدیگر هم نبودیم.

مسلمی همچنین 7 محور کلیدی که در صورت وزیر شدن مورد توجه قرار می‌دهد را نام برد که در ادامه آمده است:

  • گسترش آزاد اندیشی و فرهنگ مناظره
  • تحول‌زایی در حوزه ارتباطات در دانشگاه‌ها (ارتباط استاد، دانشجو و کارکنان)
  • پایه‌گذاری مدیریت بر اساس آمایش آموزش عالی
  • برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی اعضای هیات علمی (برای ایفای نقش اساتید در حوزه ارتقای معرفتی در دانشگاه)
  • هدفمند کردن بورسیه‌ها با نگاه به کارآمدسازی دانشجویان بورسیه جهت حل مشکلات کشور
  • آزادسازی رفت و آمد در دانشگاه : (مسلمی نائینی: نباید در دانشگاه بسته باشد. در محیط دانشگاه‌های خارج کشور مکان‌هایی است که حتی مردم عادی هم بتوانند بروند و بیایند.
  • ایجاد برج فناوری در کنار برج مقاله : (مسلمی نائینی: 15 سال است که برج مقاله درست شده و هر لحظه هم بالاتر می‌رود اما فناوری‌مان در آن حد نیست. باید یک برج فناوری هم در کنار برج مقالات علمی بسازیم و حوزه فناوری را هم پیشرفت دهیم.)

بر طبق این گزارش، عبدالله جاسبی، جعفر توفیقی، علی عباسپور تهرانی‌فرد و جواد اطاعت هم از گزینه‌های احتمالی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که تا کنون در فهرست‌های احتمالی یا گزارش رسانه‌ها منتشر شده‌اند. البته خبرگزاری ایسنا هم در گزارشی از احتمال ابقای کامران دانشجو وزیر فعلی علوم، تحقیقات و فناوری خبر داده است.

کد خبر 219918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز